Mentenanta sisteme de alarmare la incendiu

Pentru ca sistemele de detectie si avertizare la incendiu sa functioneze la parametrii proiectati ele trebuie verificate periodic de o firma specializata si avizata in acest domeniu. Incheierea unui contract de mentenanta sisteme antiincendiu nu reprezinta o optiune, ci o obligatie conform legislatiei in domeniu.

Lipsa unui contract cu o firma de mentenanta pentru intretinerea sistemului de detectie incendiu constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda.

NG-Network detine autorizatie pentru securitatea la incendiu, oferind servicii profesionale de montaj si intretinere a echipamentelor de alarmare si detectie la incendiu.

Conform Normativului P118/3 – 2015, imediat dupa receptia sistemului, chiar daca respectiva constructie este sau nu utilizata, trebuie incheiat un contract de mentenanta intre proprietarul / utilizatorul spatiului si instalatorul sistemului sau o alta firma autorizata si specializata in lucrari de intretinere a sistemelor de detectie incendiu.

Verificarea periodica , in vederea indeplinirii si asigurarii criteriilor si nivelurilor de performanta prevazute de reglementarile tehnice specifice, constituie obligatie legala conform art. 19, lit. l din Legea nr. 307/2006 privind apararea impotriva incendiilor şi art. 135 din Ordinul M.A.I. nr. 163/2007 pentru aprobarea Normelor Generale de Aparare Impotriva Incendiilor.

Mentenanta sisteme detectie incendiu NG-Network

Unul din avantajele intretinerii continue a echipamentelor de catre personal calificat il constituie reducerea frecventei incidentelor, prin atenuarea efectelor uzurii echipamentelor. Un alt avantaj este evitarea disconfortului creat de situatii limita si cautari de moment a unui prestator de servicii in intretinerea unor astfel de echipamente.

Servicii de mentenanta a sistemelor de alarmare la incendiu

Echipa de mentenanta si service realizeaza o verificare vizuala, de ansamblu, astfel incat sa se asigure ca toate racordurile cablurilor sunt sigure, intregi si protejate corespunzator. In plus, echipa verifica daca au avut loc schimbari structurale ce ar fi putut influenta cerintele referitoare la fixarea declansatoarelor manuale, a detectoarelor si a dispozitivelor de alarmare.

Tipuri de verificari ale sistemelor de alarmare la incendiu

Verificarea zilnica (verificare standard a personalului din locatie)

  • se verifica echipamentele de control si semnalizare – conditia de repaus, daca exista abateri de la conditia de repaus acestea sunt inregistrate si comunicate furnizorului de servicii de intretinere;
  • se verifica alarmele inregistrate in ziua precedenta (daca este cazul);
  • se verifica instalatiile pentru detectare, semnalizare si avertizare incendiu (IDSAI);

Verificarea lunara

  • se verifica daca sursa de rezerva porneste în timp;
  • se verifica daca consumabilele imprimantelor din cadrul sistemului sunt in parametri;
  • se analizeaza indicatoarele optice si sonore ale sistemului de semnalizare, iar în cazul aparitiei unui defect acesta este înregistrat;

Verificarea trimestriala

  • se analizeaza toate inregistrarile din registrul jurnal si sunt luate masurile necesare pentru a aduce sistemul in stare corecta de functionare;
  • se actioneaza cel putin un detector sau declansator manual de alarma în fiecare zona, pentru a testa daca echipamentul de control si semnalizare primeste si afiseaza semnalul corect, porneste alarma sonora si actioneaza oricare alt dispozitiv suplimentar;
  • se verifica functiile de monitorizare a deranjamentelor ale echipamentului de control si semnalizare;
  • se verifica functiile de retinere sau eliberare ale usilor din cadrul sistemului;
  • acolo unde este permis, se actioneaza linia de comunicare catre brigada de pompieri sau dispeceratul de monitorizare;
  • se efectueaza toate testele si verificarile specificate de producator, furnizor sau executant;
  • se analizeaza orice modificare structurala sau de destinatie care poate afecta cerintele privind amplasarea detectoarelor, declansatoarelor manuale de alarmare si sirenelor de alarmare.

Verificarea anuala

  • se verifica daca au fost efectuate rutinele de verificare zilnice, lunare, trimestriale;
  • se verifica fiecare detector privind functionarea corecta in conformitate cu recomandarile producatorului;
  • se verifica daca echipamentul de control si semnalizare poate actiona fiecare dintre dispozitivele suplimentare;
  • sunt inspectate vizual toate echipamentele si cablurile;
  • se analizeaza orice modificare structurala sau de destinatie care poate afecta cerintele privind amplasarea detectoarelor, declansatoarelor manuale de alarmare si sirenelor de alarmare;
  • se examineaza si se testeaza bateriile;